FANDOM

Всі державні підприємства проводять закупівлі тмц, або послуг без належного виконання тендерних процедур. Закупки робляться у одного постачальника без тендеру під егідою "терміновості закупівлі". Постачальники в основному приховують своїх власників, тому неможливо під час тендеру оцінити зв'язок власників з владою, або особами, які приймають рішення по тендерах. Варіанти рішення проблеми наступні

Відкриття інформації про кінцевого бенефіціара (власника) компаніїEdit

Для правильної оцінки компанії, що приймає участь у тендері необхідно визначити кінцевого бенефіціара (власника) даної компанії. Інформація про кінцевих бенефіціарів використовується за кордоном при створенні компанії та при відкритті банківського рахунку. Без цього іноземні компанії не мають право існувати. Навіть при оформленні компанії на підставну особу легки вияснити, чи дана особа надає послуги бенефіціара, чи задіяна в даний бізнес.

Тому на законодавчому рівні необхідно ввести правило, що при оформлення документів на участь в тендері необхідно публічно розкривати кінцевого бенефіціара (власника) даної компанії.

Якщо ж форма власності компанії є акціонерне товариство, то вказуються бенефіціари (власники), які володіють 51% акцій.

Таким чином тендерний комітет, контролюючі органи та громадскість будуть мати можливість перевірити зв'язок кінцевого бенефіціара з публічними особами, державними службовцями, та їхнім оточенням. При виявленні підтвердженного зв'язку з державним службовцем компанія автоматично припиняє свою участь в тендері без можливості оскаржити це рішення.

Обов'язкове проведення тендерів на закупівліEdit

Тендери повинні проводитись згідно матриці авторизації та лімітів затрат, які визначають обов'язковість проведення тендерів.

Лімітом проведення тендерів може бути:

- сума закупівлі в одного постачальника вища за 100 тисяч гривень в рік

- закупівля однієї номенклатурної одиниці (товару) в декількох постачальників більше за 100 тисяч гривень на рік

- закупівля всіх основних засобів проходить лише з тендером

Таким чином ми повинні гарантовано мати проведення тендеру без жодних відхилень від цих правил. В разі, якщо існують форс-мажорні ситуації, підприємство напрявляє запит на контролюючий орган і отримує дозвіл. При цьому запит та дозвіл автоматично повинні публікуватись на державному сайті.

Пріоритети вибору постачальника під час проведення тендерівEdit

Під час проведення тендерів постачальники повинні відбиратись згідно наступних пріоритетів:

1. Державні виробники всіх форм власності. Вони мають найвищий пріоритет, оскільки при цьому зберігається вертикальна інтеграція на рівні державних компаній. Якщо держава не володіє контрольним пакетом акцій, то така компанія розцінюється як українська приватна.

2. Українські приватні виробники всіх форм власності. Українські компанії розглядаються в другу чергу, оскільки при цьому забезпечується вертикальна інтеграція на рівні держави. Якщо українська компанія пропонує товар іноземного виробництва, то на тендер потрібно запрошувати іноземного виробника, відхиляючи пропозиції українських посередників. Якщо в тендері приймає участь представництво іноземної виробничої компанії, то воно повинно трактуватись як іноземний, а не український виробник.

3. Іноземні виробники та їх власні дестриб'юторські компанії. В разі неможливості купити товар в українського виробника, замовлення робляться напряму в іноземних виробників.

Мова тендерної документаціїEdit

При публікації любої тендерної документацій використовується українська та англійська мови. Це дасть можливість співпрацювати з іноземними виробниками напряму без додаткових посередників.

Графік проведення тендерівEdit

Під час розробки тактичного бюджету на наступний рік керівництво кожного підприємства повинне розробити план-графік проведення тендерів.

В даному графіку потрібно вказати наступну інформацію:

1. Номенклатура планового тендеру

2. Нормативи цін та витрачання ТМЦ, або отримання послуг та розрахунок загальної кількості та вартості на 1 рік після дати проведення тендеру

3. Інформація про затверджений бюджет для даної закупки (статті затрат, департаменти, коди капітальних інвестицій, проекти тощо)

Цей графік автоматично після погодження буде розміщено на державному сайті з необмеженим публічним доступом. Люба особа може зробити попередню заявку на тендер і при початку проведення тендеру вона буде автоматично отримувати оновлену інформацію про теребіг тендеру по конкретних закупках.

Використання автоматизованих баз даних для розміщення державного замовлення з публічним необмеженим доступом громадскостіEdit

Всі оголошення про проведення тендерів повинні бути розміщенні на єдиному державному ресурсі з online доступом. Крім того даний державний ресурс може використовуватись як ресурс для проведення тендерів приватними компаніями. Забороняється приховувати будь-яку тендерну документацію державних підприємств

Блок-схема проведення тендерівEdit

Дана блок-схема узагальнює процедуру проведення тендеру

Тендерна процедура