FANDOM

Суспільний підхід до керування державою

Влада України протягом усього часу незалежності не виправдовувала довіри народу. У багатьох громадян виникає питання, навіщо нам взагалі влада, що фактично не є представником народу, як це має бути. Останні події це підтверджують. Найприкріше, що сама структура управління нині така, що сприяє приходу до влади людей, що не будуть дбати про суспільне благополуччя. Нині українське суспільство має на меті змінити верхівку влади, проте, на жаль, навіть за умови успіху, це не гарантує змін на краще. Єдиним правильним виходом з наявної ситуації буде зміна всієї структури управління державою.

Єдиною функцією, яку має виконувати влада, є захист інтересів своїх громадян. Проте чому ми самі не можемо захистити свої інтереси? Суспільство вже не таке, яким воно було колись. Сучасні технології проникли у всі сфери життя, крім однієї, найважливішої – управління державою. Ми обираємо своїх представників – депутатів, Президента, для того, щоб вони діяли від нашого імені, так як здається неможливим з кожного питання проводити всенародний референдум. Проте віднедавна ситуація змінилась – майже 100% людей нині мають доступ до мережі Інтернет, існують системи автоматичного підрахунку голосів. Здавалося б, проблема вирішена – створюємо високозахищену систему, в якій у кожної людини є аккаунт, і виносимо на всенародне голосування усі питання – так як голосують депутати у Верховній Раді від нашого імені. З такою системою кожен може представляти себе, без посередників у вигляді депутатів. Звідси постають ряд проблем – по перше, голосування за таку кількість питань займе багато часу в людей, по друге, така влада народу може виявитись некомпетентною у багатьох питаннях – у більшості людей немає необхідної для прийняття таких рішень освіти і знань. Нарешті, таким чином майже неможливо притримуватися єдиного політичного курсу. Обираючи представника від свого імені, ми віримо, що він має необхідні знання і досвід, щоб вирішувати усі питання на користь народу. Проте це у більшості випадків і залишається лише вірою, що нічим не підкріплена, окрім реклами, оплаченої самим представником – отже, обирають того, в кого більше ресурсів для проведення ефективної передвиборчої кампанії, а не того, в кого є досвід, знання і бажання працювати на благо народу.

Проблеми знімаються, якщо якимсь чином перед тим, як людина буде голосувати у системі, перевіряти, наскільки людина компетентна приймати рішення – наприклад, проводити тест на знання термінології, що використовується у законі та знання галузі, якої закон стосується, і, відповідно до результату тесту, враховувати голоси (наприклад, якщо 50% відповідей вірні, зараховувати 0,5 голоса). Це, звісно, займе ще більше часу, зате значно покращить якість процесу.

Щодо подолання такої проблеми, як нестабільність політичного курсу, прийняття рішень, які протирічать одне одному (наприклад, зменшувати податки і одночасно збільшувати соціальні виплати), необхідно розробляти комплексні програми, що виключають прийняття таких рішень.

Також багато нарікань викликає податкова система України. Яскравим прикладом є, наприклад, соціальне страхування – протягом життя ми сплачуємо значну суму до фонду соціального страхування, а коли страховий випадок настає, отримуємо мізерні кошти,що не йдуть ні у яке порівняння із сумою, яку б ми отримали, якби просто клали ці гроші в банк. Ми не бачимо, на що йдуть наші кошти. Кожен податок, що стягується, має мати чітке цільове призначення, і кругообіг грошей має висвітлюватися в інтернет-виданнях, до кожної копійки: скільки звідки надійшло, куди пішли, тоді вони не зможуть просто «зникнути».

Дозвільна система має повністю перейти в електронний вигляд. Кроки в цьому напрямку вже здійснюються, проте цього явно недостатньо.

Кілька років назад відмінили слово «прописка» і замінили його на «реєстрація», що нічого не змінило. Має бути створена така система, щоб людина могла зареєструвати своє місце проживання не за конкретною адресою, а закріпистися безпосередньо за адміністративною одиницею (районом міста, наприклад). Це зняло б багато проблем, з якими стикаються люди, які живуть не в себе вдома.

Таких нововведень може бути дуже багато, адже наша система управління безнадійно застаріла, а технології рухаються вперед. Досить жити в кам’яному віці! Ми маємо змогу змінити своє життя на краще, тож давайте просто це зробимо!